Jak przechowywać wykroje?

Odkurzanie bloga czas zacząć 🙂 Wiąże się to m.in. z porządkami w moim domu i życiu osobistym. Sprzątanie nie omija też mojego kąta do szycia. Pierwsze, o co się potknęłam, to wykroje. Są po prostu wszędzie: wyskakują na mnie z szuflad, wysypują się z przeznaczonych na nie półek, długie rury papieru z konstrukcjami bluzki czy spodni przewracają się bez powodu. Do tego nigdy tak naprawdę nie wiem, gdzie co włożyłam, w efekcie szycie zaczynam od poszukiwań i przekleństw.

Dzisiaj też się potknęłam, wpadając na pomysł 😀 Wymyśliłam, jak będę przechowywać wykroje, żeby służyły mi przez lata (hehe). Potrzebujemy do tego:

  • koperty – duże, ja wzięłam białe,
  • laminator i folie do laminowania – mam, bo laminuję pomoce do pracy (logopedia),
  • nożyczki – absolutnie nie do tkanin! 🙂

IS_jak1

Co zrobiłam:

  • obcięłam w kopercie zakładkę z klejem – nie wiem, jak by się zachował pod wpływem wysokiej temperatury, a nie chcę ryzykować, zaklejać tego i tak nie będę,

IS_jak2

  • na kopercie położyłam „stronę główną” wykroju – najczęściej mam takie wykroje, które są drukowane z pliku pdf, więc mają taką swoją okładkę ze zdjęciem gotowego stroju, jeśli jest to mój wykrój – robię zdjęcie gotowego ubrania. Kopertę z nałożonym rysunkiem wkładam w folię do laminowania.

IS_jak3

  • całość poleciała do rozgrzanego laminatora,

IS_jak4

  • następnie obcięłam wystającą po bokach folię a na górze obcięłam ją tak, żeby koperta się otwierała,

IS_jak5

IS_jak6

  • włożyłam wykrój to koperty.

IS_jak7

I wszystko pięknie prezentuje się w segregatorze 🙂

IS_jak8

Pamiętać trzeba tylko o tym, żeby dobrać sobie koperty wielkości odpowiedniej do pudełka czy segregatora, w którym będą potem przechowywane.

I już 🙂

4 Comments

Skomentuj

